Mijn naam is Michiel Mostert (’79) en speel al aardig wat jaren piano. Voornamelijk popmuziek, musical en lichte (klassieke) muziek. Vanaf een jaar of 14 speel ik veel populaire muziek (begeleiding zodat er altijd iemand op mee kan zingen). Toen ik een jaar of 6 was, heb ik eerst op vioolles gezeten. Al snel kwamen we erachter dat viool niet echt mijn ding was omdat ik telkens achter de piano dook tijdens de vioollessen. Nu vele jaren later heb ik aardig wat covers op Youtube staan en ben eigen nummers gaan maken op teksten van anderen. Als de muziek klaar is laat ik het inzingen en komt op Spotify te staan. Ik ben systeembeheerder van beroep, maar ben een gepassioneerd pianist naast mijn werk. Zo heb ik een aantal keer meegedaan met de piano3daagse in Rotterdam en heb ik met enige regelmaat gespeeld in verzorgingstehuizen.
Oranje vleugel bij Gemeente Veenendaal 2019
Bij Musicalvereniging “Sempre Sereno” heb ik in het orkest meegespeeld bij de musical “Tommy”4 avonden op een rij met volle zaal opgetreden.
Tijdens de periode dat ik bij de gemeente Veenendaal in dienst ben geweest heb ik op diverse gelegenheden mogen spelen op de oranje vleugel.
In 2012 heb ik op Koninginnedag voor de Koninklijke Familie mogen spelen op de receptie na hun bezoek aan de gemeente Rhenen en Veenendaal. Een hele mooie en bijzondere ervaring! BOL piano’s heeft voor deze gelegenheid in het gemeentehuis van Veenendaal een Bosendorfer piano laten plaatsen. Ook is er een Perzina vleugel speciaal voor Koninginnedag oranje laten spuiten. Deze heeft toen in het centrum van Veenendaal op het podium gestaan. Deze is na Koninginnedag door BOL piano’s geschonken aan de gemeente Veenendaal. Hierop zijn (tot Corona) toen maandelijks de raadhuisplein concerten gegeven van mensen uit de buurt. Hier heb ik ook een aantal concerten verzorgd.
Van 2018 tot 2025 was ik muzikaal leider van het Rumah Kita Koor, verbonden aan het Indisch verpleeghuis Rumah Kita in Wageningen. Dit koor bestond uit bewoners en vrijwilligers van het huis. Elke twee weken kwamen we samen om te zingen. Met Kerst en op 15 augustus, tijdens de Nationale Herdenking van 1945, traden we op met het koor. We zongen dan liedjes zoals “The Rose” van Bette Midler of een herschreven versie van het Gelders Volkslied, dat door de inmiddels overleden mevrouw Erna Smith-Broers werd omgedoopt tot “Wageningen”. De arrangementen schreef ik zelf, en vaak begeleidde ik het koor op de piano.
Op deze bruiloft heb ik Danielle M. begeleid op de piano en hebben we samen 4 nummers live ten gehore gebracht: 1. Beautiful in White - Westlife2. A Thousand Years - Chrstina Perri3. Ik heb je lief - Paul de Leeuw4. Jij bent de liefde - Maan
Op 2e Paasdag, Hemelvaartsdag, Pinksteren en kerst heb ik mogen spelen bij Intratuin in Barneveld.
Bij de afscheidsreceptie met de collega's hebben we het lied "Brabant" van Guus Meeuwis ten gehore gebracht met een eigen tekst. De rest van de tijd heb ik op de achtergrond gespeeld.
Recent had ik het bijzondere voorrecht om te spelen bij het Alzheimer Café in Veenendaal, op uitnodiging van Arjanne Holsappel van Stichting Het Gouden Uur. Het Alzheimer Café biedt een plek waar mensen met dementie, hun familie en mantelzorgers samenkomen om ervaringen te delen in een warme en ontspannen sfeer. Muziek kan daarbij veel betekenen. Het activeert herinneringen, roept emoties op en kan zelfs momenten van verbinding creëren wanneer woorden soms tekortschieten. Voor deze middag heb ik daarom gekozen voor herkenbare, tijdloze liedjes die een gevoel van troost en herkenning geven. Het repertoire bestond onder andere uit:
Muziek is meer dan entertainment; het is een brug naar herinneringen, een moment van verbinding en een manier om samen te genieten, ook als het leven uitdagender wordt.
"Music was my first love and it will be my last. Music of the future and music of the past!" - John Miles
Deze website maakt uitsluitend gebruik van functionele en noodzakelijke cookies. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke gegevens en dragen bij aan een soepele werking en verbetering van de site.